Beslisboom negatief BSA
Je bent niet de enige.In gesprekken met docenten hoor ik vaak hoe complex het is om tot een eerlijk en ontwikkelingsgericht besluit te komen.
In het mbo nemen teams regelmatig beslissingen over de voortgang van studenten.
Toch zijn die keuzes niet altijd eenvoudig.
Wanneer is groei voldoende?
Hoe maken we zichtbaar waar ontwikkeling stokt?
En hoe zorgen we dat we niet afgaan op losse indrukken, maar op gezamenlijke en objectieve signalen?
Deze materialen helpen teams om zorgvuldig te signaleren en onderbouwd te beslissen.
Ze geven structuur aan observaties, maken verwachtingen expliciet en zorgen voor transparantie richting student én docententeam.
Zo wordt een beslissing geen momentopname meer,
maar een ontwikkelgericht gesprek met perspectief.
Je bent niet de enige.In gesprekken met docenten hoor ik vaak hoe complex het is om tot een eerlijk en ontwikkelingsgericht besluit te komen.
Wanneer de ontwikkeling van een student stokt, is het cruciaal om zorgvuldig, transparant én samen te onderzoeken wat er speelt.